pondelok 3. apríla 2017





       2 APRÍL 2017 ďalšia akcia v šatlave

            Peťo na poslednú chvíľu ubzikol do Tatier podarilo sa mi dať do hromady dvoch parťákov Peťa Sliačana
            a Mariana Hýlla
             Tak že chcelo by to tu len pár poriadnych jaskyniarov
            Na základni sme chytili partu otužilcov..... škoda že som s nimi do vody nemohol až po akcii....
            Tesanie do kamena.... Hore v lome na nás už čakal Peťo Sliačan z Ružomberskej jaskyniarskej skupiny.....
            Dlho som sa teda dolu pri jazere nezdržal....  ponáhlal som sa nahor aby som poobede mohol stihnúť s Katkou
            kúpanie.....
             Peťo Sliačan bol zárukou že sa o kus pohneme do hĺbky.....
            Katka nám spravila niekoľko fotografií so starými kamarátmi.....
            Na predchádzajúcej akcii som zaštichoval v tomto kútiku a ide to tam dolu....
            Kámoš z chladných vôd Laco Lenčeš nevideli sme sa už naozaj dlho, vždy sa v nedeľu tesne míňame....
             Stretnutie je ako vždy srdečné
             Dnes otužilci pobudnú na jazere dlhšie a tak by to malo byť častejšie.....
            Dnes máme krásny čas ortuť v teplomeri sa šplhá nad dvadsať stupňov Celzia.....
            Otužilci z Martina plánujú veľkú Veľkonočnú akciu ....
             Na Veľkonočnú nedeľu sa tu všetci spolu stretneme. Bude to pekná spoločenská akcia....
            Tešíme sa, výborný nápad, konečne nejaká väčšia akcia na jazere
            Okolo základne bolo veselo ako za starých dobrých časov......
            Konečne sme sa trochu pohli.....
             Chápeme sa náradia a musíme túto oázu opustiť.....
            Nie je tu nič čo by jaskyniara moc nadchlo....
             Toľko ľudí som už dlho okolo základne nevidel....
             Nič tu nie je isté naopak všetko neisté.... Marian predpokadá že tu nič nemôžeme nájsť lebo je to všetko odspodu
             upchaté činnosťou termálnych prameňov. No ale my už sme tu dve dutiny našli a k tomu aj komín od Ľudmily,
             priestory vymleté vodou...
            Začína nabiehať prvá zeleň....
            Tu sa stretáme s Peťom....
             Maroš nasadzuje svoje svetlomety.....
             Dolu teplomer ukazuje 22 stupňou v tieni
            Rýchlo nahor.... do chládku....
              Peťo hovorí že je dobré že tu máme dolu tú vodu.....
             Lebo rozpadajúca sa drobivá stena lomu tu nikoho z jaskyniarov v žiadnom prípade nenadchne....
             Skôr pôsobí odpudzujúco.....
             Mariánove UFÓnske svetlá...
            Marošovi spadla do priepastky rukavica šiel po ňu.....
            Na poslednej akcii som tu vyhrabkal  takýto kanál vyplnený tektonickým ílom
            Obával som sa že to nadol už nepôjde ale ukázalo sa že ide......
             Ťahanie kotlíka - Peťo si všimol že lom na druhej strane Meandra je poriadne rozkopaný.. ako keby tam vraj
             prepukla zlatá horúčka.....
            Tu na našej strane také niečo nehrozí. Viac menej nie je moc kde kopať..... alebo nemá kto kopať?
            Peťo sa pokúša rozbíjať ten veľký blok... nakoniec sme ho odložili zatiaľ do výklenku....
             Trochu ho ale ešte predtým pootĺkal. Rozbyť nešiel.... bazmek....
            Ale aspoň sme ho odpratali tak aby nezavadzal....
            Dorazil ujo Váňa:-)
            A hneď je veselšie.....
            Peťo hľadá škorpiónov :-)
             Striedali sme sa  pri kladive no fotil som zväčša zhora .. Peťo načal ďalší blok predtým ako som ho obhrabal...
            Skladík vodou pekne ocucaných kúskou horniny....
            Napokon sa nám takto pekne zvalil do jamy....
            Vyťahali sme 33 vedier a celkom sme sa prepadli o kúsok nižšie....
             Pre dnes stačilo dolu ma čakájú baby musím ešte do vody dnes tam chcem byť 20 minút.....
            Tak sa hačkujeme von....
             Vonku zúri slnečná búrka....
            Dnes vďaka Peťovy Sliačanovi konečne výdatnejšia akcia v tejto diere.....
           Tak som napokon bol vo vode až 24 minút. 8 stupňová voda sa už dala celkom ľahko zniesť
            S Peťom sme pohovorili o jarnej expedícii na Istriu. Takých makačov do party potrebujeme....
            Pár otužilcov ostalo na jazere aj poobede. Katka sa nás nedočkala musela poobede do práce.... Plánovali sme
            ísť spolu do vody. Napokon som v tej vode sám nebol:-)
             Jaro šidlo s kámošom chodia do studených vôd jazera plávať pravidelne.....
            Pohoda len som sa príliš často zaujímal o čas že koľko minút mi ešte ostáva do dvadsiatky. A keď som tento čas
            dosiahol povedal som si dám už OKO 21 a potom som si povedal ááá potiahnem to na svoj rekord v ľadovej vode
            24 minút, lebo sa to dalo vydržať, keď sa človek hýbal a plával. Samozrejme nie je to už ľadová voda 8 stupňov
            to už  voda skoro hreje:-)
              Peťo stojí na dne ideme hlbšie. Či nás to ale napokon dovedie k nameranej anomálii netušíme.... A práve to je to
              najhoršie pre jaskyniara pracovať v tak neistom podniku bez takmer žiadnej záruky na úspech.... A všade sa dnes
              nosí len úspech a tak naše rady rednú preto že sa každý ženie len za úspechom a výhodami.
             Hýll v tom má absolútne jasno tam nič neobjavíme..... Tá anomália má ale súvislo po terase klesajúcu jasnú
             stopu a pod Udavačkou kde sa táto stopa začína sme sondou narazili na Jaskyňu Oravských drakov na
             skutočnú dutinu a ani sme si neuvedomili že sa tu meranie už druhýkrát na tejto lokalite potvrdilo.
             Takto som sa najďalej vzdialil od brehu a trénoval státie na mieste nad hlbočinov....
            Baby na mňa nečakali skrátka nestíham vlak ak chcem byť vo vode dlhšie.....
             Dorazil aj Peťo zhora zo steny bol sa pozrieť na dutinu s prievanom vedľa Tieňa Fénixa.... Veľmi sa mu to tam
             pozdávalo a údajne by to tam šlo aj dopredu ak by sa odpratalo pár skál. Tak to najbližšie skúsime.
            No a mám dosť teraz sa už len na slnku rozmraziť. Bola aj poriadna drkotačka....
            Odkaz pre Peťa Kozoňa budúca akcia norma 33 vedier.... a budeme sa konečne hýbať dopredu.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára