nedeľa 12. októbra 2014


         PRIEVAN 
     POD HÝLLOVOU TRHLINOU

          Aj 11 až 12 októbra sa intenzívne pracovalo pod Hýllovou trhlinou a na prerážke k odporovej anomálii....
           V sobotu dorazil MArcel trochu neskôr kým sme ho čakali skúsil som plávanie.... a začali sme tiež pracovať pod
          Hýllovou trhlinou.....
          Najskôr som sa teda pokúsil preplávať jazero. Voda bola opäť o niečo chladnejšia tak som si moc nefandil..
.          Náhodou šiel okolo aj náš starý Priateľ a pozeral čo to tu vyvádzame....
.          To čo ostalo z jaskyniarskej pláže....
          Dorazil Marcel s centrálou a ostatným prepotrebným náradím....
          Vyrážam.... vrstav relatívne teplejšej vody už z jazera odtiekla  Mierim k bóji uprostred jazera.....
           Najprv sme boli po náradie v potápačskej základni.....
          Tesne za bójou po 100 metroch plavby sa dostávam do neistoty a chytám paniku, nepríjemné pocity bezprostredného
          ohrozenia ma nútia prudko zmeniť kurz. Obraciam sa na znak a plnou parou mierim ku brehu. Bojím sa že to
          nestihnem a niečo sa stane. Necítim sa dobre. K brehu dorážam úplne vysilený a som rád že som si zachránil kožu.
          Veru nie je to žiadna sranda. Po 150 metroch plavby som rád že som len tak tak dosiahol breh. Chvíľu ležím na
          brehu na poli vo vode, dychčím a spamätávam sa zo šoku. Tak také som na vode ešte nezažil. Zdá sa mi že som unikol len
          o vlások. Tá voda bola na mňa moc studená a hlavne ďaleko od brehu.
          Vyšívanie v dolomite.....
          Keď teplota vody neustále klesá je ťažké plávať naprieč jazerom týždeň čo týždeň. Dvakrát mi to vyšlo. Pokúsim sa opäť
          na nasledujúci deň....
           Voda v jazere klesla asi o 1 meter.....
           A práca sa opäť pekne rozbieha.....
           Jazero už bolo vypustené o jeden meter
          Pod Hýllovou trhlinov fučí riadny studený prievan taký aký vanie aj z Ľudmily......
          Prieskum má šancu....
          Rozbíjame veľký blok ktorý pred pár týždňami padol na mňa zo steny....
          Bojujeme za ráz krajiny....
          Marcel zapracoval aj tu na poruche s prievanom.....
....
          Výrazná zmena horninovej vrstvy, ktorá je o dosť tvrdšia
           Máme návštevu prišiel nás pozrieť fanda nášho blogu z Prievidze....
           Zhadzujeme všetko čo by nás mohlo ohroziť.....
          Pohľad spod Hýllovej trhliny.....
          Pod nohami nám to akosi duní, je to len klam?
          Október farbí brezy do zlatova.... škoda že som prikovaný len tu k tomuto miestu, ale prieskum je tu teraz veľmi
          dôležitý. Ide o životné prostredie, ide o krajinu jazero a jaskyne....
            Nie že by nás to nejako bavilo, ale treba preveriť výsledky geofyzikálneho merania, je to veda.....
           Nebyť technického zabezpečenia od potápačov a ich aktívnej pomoci tak si tu s tým neporadíme. Servisné vozidlo
          potápačov je odparkované len kúsok od pracoviska....
          Marcel jeden z najaktívnejších členov Hippocampusu zaistil dnes dopravu techniky.....
          Jazero čaruje.....
          Musíme obúchať všetko čo by sa na nás mohlo zosunúť...
           Kras sa skrýva aj pod osvetleným úbočím oproti.....
           Pracujeme súčasne na oboch pracoviskách.....
          Rozširujeme plochu na dne aby sa tam dalo viac hýbať.....
           Nedeľný podvečer na jazere.....
         12 október - nedeľa. Zostava makačov na placi. Prišiel aj náš nový priateľ z Prievidze....
          Nedeľa ďalší pracovný deň na jazere.....
           Diera je to už pekná.....
           Keď som dorazil potápači už pracovali.....
          Jazero stále priťahuje ľudí.....
           Práca pod Hýllovou trhlinou......
           Pracuje sa s nasadením....
          Je mi jasné že jesenné víkendy strávim tu nad jazerom....a moc si toho teraz na horách nezafotografujem
          čo je škoda
          Priateľské potrasenie rukou.....
            ......
          Stiv....
          Takto to vypadá pod Hýllovou trhlinou ....
           Je nádherne  ideme k vode pokúsiť sa vyplávať na jazero.... Tentokrát som však bol opatrný  a plával som
          radšej 30 - 40 m od brehu a hoci voda bola tuhá preplával som na druhú stranu jazera až ku mólu cca 250 m.
          Hoci ma to nutkalo vybehnúť z vody skúsil som ešte či sa tou istou trasou popri brehu nedostanem späť odkiaľ
          som vyštartoval a to sa napokon podarilo. tak že som mal na konte cca zaplávaných 500 metrov. Strávil som
          pritom vo vode okolo 18 minút. Tak že je to všetko o psychike. Tá hlbočina v studenej vode je ťažká hlavne keď
          neexistuje žiadne istenie.....
          Miesto odkiaľ fučí prievan ako z Ľudmily. Odhádzali sme násyp ktorý sa v našej vykopanej ryhe utvoril po
          poslednom zhadzovaní nebezpečných skál zo steny....
           Vďaka potápačom sa úspešne prehrízame kompaktom až do hĺbky 2,45 m
           Vykladáme náradie
           Tesne pred západom slnka zvážame matroš na základňu....
          Hoci som sklamaný že som ani tentoraz nepreplával jazero naprieč zaplával som zatiaľ najväčšiu vzdialenosť.
          Odhady teploty vody sa rôznili v rozpätí 11 až 14 stupňov

.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára