nedeľa 5. októbra 2014



       PRÁCE NA PRERÁŽKE 
       K ODPOROVEJ ANOMÁLII



          Jožo Ridzoň odkryl pod Hýllovou trhlinou miesto s prievanom. Peťo Poláček spomínal na Ekodni že si pamätá že
          ako 16 ročný bol svedkom toho ako sa tu chladilo v prievane pivo. Písal sa rok 1983.
           Je pod mrakom z jazera odpúšťajú vodu, idem skúsiť opäť preplávať na opačný bereh....
           Hladina
          Keďže sme boli len dvaja a čakali sme na posily od potápačov rozdelili sme sa Jožo kopal pod Hýllovou trhlinou
          a ja som odkryl svetlejšie a tvrdšie dolomitické vápence
           Sem tam som bol Joža pozrieť je 4 október...
         Plávanie v rezkejšej vode je vždy adrenalínovým zážitkom. Podrilo sa mi preplávať  k bóji za polovicou jazera
         a od nej som to radšej otočil vľavo k brehu a okolo neho nazad na našu pláž. Keďže som to vydržal predpokladám
         že v nedeľu jazero zasa preplávam
          Tak že ten prievan sme opäť objavili.....
          Bolo síce pod mrakom, ale celkom prívetivo
          Chalani dorazili až neskôr poobede ale boli zato poriadne akčný. Náš Stív Segal sa s tým nepáral:-)
           Nasadzujeme najprv vrták.....
           Zastihol nás nečas....
          Brúsenie sekáčov
          Začína pršať aj prilba je dobrá proti dažďu
          Prší prenášame centrálu pod prístrešok...
           A centrála je v suchu....
         Dnes som na vode nemal istotu zaplával som len k bóji uprostred trasy a potom som pre istotu odbočil vľavo k brehu
         a popri ňom som plával späť na pláž z ktorej som vyplával a zisťujem že tú vodu už ustojím len tá hlbočina v hlave
         v týchto podmienkách ešte robí problém....
          Ešte že máme tento prístrešok inak by sme to museli zbaliť tak prší.....
           Reklama klubu je dôležitá
            Jano Ridzoň musí na vlak
           Hippocampus je jednoducho značka....
          Tento prístrešok je dobrá vec....
          Bez Hippocampusu by sme sa tu nepohli...
          Brúsenie hrotov sekáčov
          Mohla by bežať aj nočná smena. Členovia Aragonitu však nie sú schopní v poslednej dobe prísť pomôcť ani cez deň.
          Končili sme na hlbke 1,9 m
          Komfortné vybavené pracovisko s  halogénom
            Pracovali sme do siedmej večer
           5 október na jazere
          Frmol nad studňou.....
           Prichádzam pred obedom Hippocampus už tvrdo pracuje na prerážke.... Najprv idem do vody pokúsiť
           sa preplávať jazero Potápači mi poskytujú morálnu podporu. Do vody vraj za mnou ale nepôjdu tu sa musí osamelý
          plavec spoliehať výlučne sám na seba. Pred týždňom som mal istenie motorovým člnom ktorý bol zaparkovaný
          pri móle, dnes je to už naostro:-)
          Hore ide vedro za vedrom. Včera večer sme skončili na 190 cm
           Štart.... Dokumentoval Peťo Lauko
          Michal Ivka a Palo Cvacho....
           Hladina jazera je ako zrkadlo. S Peťom Laukom sme debatovali o krajinárskom a rekreačnom  význame jazera
          a celého jeho okolia a s toho dôvodu sa nám v hlavách prieči myšlienka povrchového variantu diaľnice D1 na úseku
          Turany - Hubová.
          V rannej smene bol aj Vlaso Tomka.....vďaka.  Na jazero dorazil aj Paľo Cvacho s rodinou.....
           Robíme štvrtinový profil aby sme sa dostali menšou plochou do predpokladanej hĺbky
           Kľúčový členovia Aragonitu prestali podporovať akcie na jazere. Po poslednej akcii na Istrii mi ostáva spoľahnúť sa
           len na chlapcov z Hippocampusu a ochranárskych aktivistov..... Kámoši z Aragonitu prestali chodiť aj do vody
           a otužovať...... Radšej doma drvia počítačové hry.... ryľujú, pečú, háčkujú, štrikujú, podnikajú a vôbec . nemajú čas
          Rezká voda, ale pôjde to v sobotu som sa v nej potrápil ale dnes keď svieti slniečko je to iné...:-)
          Práca šla celkom od ruky....  vďaka Hippocampusu je zabezpečená technika i ľudia. Aragonit tu už po niekoľko
         dní zastupujem len ja.
           Prišli nás podporiť aj Michal s Ivkou
              Prenádherná modrá, ktorú len tak nad hlavami v poslednej dobe nevidíme          .....
            Pre istotou v začiatku šetrím sily plavbou na znak......
          Potápači doniesli  väčšie kladivo a práca sa nám pekne pohla dopredu
          Vlnenie  rozplávanie mám za sebou plávam prsia a snažím skľudniť dych.....
           Hippocampus sa výrazne zapojil do prieskumu  za čo som všetkým potápačom veľmi vďačný
           Jazero začiatkom októbra je nádherné.
          Mali sme aj arzenál dlhších vrtákov aby sme sa na záver dňa pokúsili urobiť prieskum do hĺbky vŕtaním
           Bója méta za polovicou trasy naprieč jazerom..... potiaľto je plavba najnapínavejšia....
          Striedame sa pri kladive....
           Cítim sa dobre a tak predlžujem trasu a mierim k mólu pri základni... Plava sa mi výborne skludnil som tep
           aj tempo a začínam si to vychutnávať....
          Prišlo na rad záverečné vŕtanie.....  Na štvrtinke sme dosiahli hĺbku 230 cm.
           Aklimatizujem sa na teplotu vody a pri móle sa mi nechce z vody von.... mám pocit že by som to mohol otočiť
          a plávať späť naprieč jazerom. Skrátka výborný pocit že túto teplotu vody som zvládol a môžem v nej plávať viac
          ako10 minút a hlboká studená voda prestáva byť bariéru pre moje telo i hlavu. Cítim to takto prvý krát a je to
          úžasný pocit víťazstva samého nad sebou...

          Vrtáky sa nám však zasekávajú v dierach
           Naozaj vynikajúci pocit. Pred týždňom som bol rád že som vôbec doplával k druhému brehu. Teraz som mal nutkanie
          sa do vody vrátiť aj som tam opäť vbehol úplne s radosťou. Toto som zažil po prvý krát. ďakujem za podporu všetkým
          čo mi na brehu fandili. Ďakujem Peťovi Laukovi že mi pomohol z batohom, ktorý mi od štartu preniesol do
          cieľa a urobil všetky zábery z plávania. Doteraz som nikdy nemal silu preplávať jazero naprieč 5 októbra a cítiť
          sa pritom tak ľahko uvolnene a sebaisto. Skrátka je treba plávať a ešte raz plávať na hlbokej vode pokiaľ možno
          celý október
           Chlapci akcie.... potápači z Hippocampusu....
          Zelení zrkadlo.....
           Vyslobodzujeme uviaznuté vrtáky....
           Od začiatku výkopových prác nás drží napätie.
          Bratislava . Pred stretnutím vo veci Dialnica D1 Turany - Hubová - návrh rozsahu hodnotenia, ktoré zvolalao
          MŽP SR 7. októbra 2014.
           Po rokovaní na MŽP voľne debatujeme s pracovníkmi NDS....
          Stretnutie k návrhu rozsahu hodnotenia vo veci dialničného úseku Turany - Hubová viedol pán Ing. Luciak
          Michal Danč hovorí s pracovníkmi NDS o jazere a jeho ekosystéme.....
          Na neskorom obede v jednej z Bratislavských reštaurácií.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára